söndag 28 september 2008

Fredag - Söndag: Thunderstorm & Konsert!

Dag 20:
Idag va de en helt vanligt fredag i skolan, de enda som va annorlunda va att jag på morgonen inte längre har media utan jag har Collage matte, de va svårt men om jag inte förstår och tycker det är för vårt om en vecka ska jag byta tillbaka till media för jag vill inte riskera ett dåligt betyg.
Tredje lektionen hade jag istället för applied math idrott. Vi kasta lite frisby, satt på gungorna, man fick spela fotboll eller amerikans fotboll om man ville.

Efter skolan åkte vi hem och senare på kvällen begav vi oss mot football planen för att kolla på kära Carlton Bulldogs, förlora, ännu en gång.
De stog 28-0 till motståndarna tills de va ungefär 12 minuter kvar av matchen då gjorde vi 7 poäng! men sen, sen kommer själv grejen med denna historia.
Tidigaer på dan har det varit jätte fint väder och sol, sen mot lsutet av matchen så började de blinka i himelen och sen dugga de lite men de slutade. utan någon alls förvarning så öste regnet ner och de började blåsa massor och åska och blixtra. Jag ljuger inte när jag säger att vi alla va dygnsyra igenom alla kläder på ca. 10 sekunder. de rann vatten om oss.
Så de vart ett rejält åskväder så direkt när vi kom hem va de bara att dra ut strömmen till datorn och det.

Eftersom vi inte kunde sitta vid datorn eller nått så bestämmde sig JAg & Megan att vi skulle spela Apple to Apple. ett spel. Sen ville holly va med så hon fick det. Fast se nville inte v spela mer så vi byggde med lego, jag byggde en bank, där under ligger mina State Quarters säkert.
Sen räknade vi mina skittles, jag köpte ju 1,2 kg skittles för 35 kr. De va efter att jag ätit massor 968 st där i.


Dag 21:
Lördag, denna dag va de exakt 3 veckor sedan jag kom till USA. Vi började dagen med att sova länge. eller jag vakna vid halv 9 vet inte varför. Men iaf.
Sedan väntade vi på deras farmor som skulle komma förbi med en trådlös router! så jag kopplade in den och nu har jag trådlöst internet över hela huset med full stryka!

Vi åkte senare till Wal-Mart för att fixa glasögon till Holly. När vi gjort det gick vi in på själva Walmart delen och jag köpte nya hörlurardå mina har gått sönder av någon lustig anledning, påfyllning till mobilen, Tennisbollar, Tennisracket (wilson racket!) Holly köpte med ett. Sen så efter vi vart på walmart så åkte vi till ett ute aktivitets ställe där de säljer hockeysaker. Jag skulle kolla på klubbor men de fanns typ inga Högerskytts klubbor, bara en och den ville jag inte ha. Så jag köpte ett lila munskydd (de måste va lila och här är de krav på munskydd men inte halsskydd) och ett par shorts. Shortsten är jätte sköna!

Efter det så åkte vi hem och inte långt efter så åkte vi till Julie, Cheryls syster för att träffa dem för att senare åka till ett pizza ställe som hade buffé. Jag åt mest sallad för de va godare än pizzan.

Efteråt så åkte vi och letade efter tennisracketar hemma hos deras mormor men hon hade inga så vi åkte till tennisplanen för att spela me de gamla racketarna som kusinerna hade. Sena vart de mörkt så vi åkte hem.

När vi kom hem så letade jag och Cheryl efter massa Quarters, En quarter är 1/4 dollar. och de har State Quarters nu, en med varje stat på och jag har 44 stycken stater nu tack vare cheryl som hittade massa. Har 5 kvar tills jag har alla som är ute, den enda som inte kommit än är Hawaii. den kommer i december någon gång.


Dag 22:
Söndag, sov till ungefär 10 någon gång, gick upp satte mig lite vid datorn, väntade på att alla andra skulle vakna, sen åt vi svenska pankakor, de va goda fast de fanns igen sylt så jag tog bara socker.
Efter det så åkte jag, Holly & Megan till tennisplanerna i Carlton och spelade tennis, vi va grymma, inte. vi va sämst men de va kul ändå ^^

Nu sitter jag här hemma i min säng och skriver blogg. om ungefär 1,5 timma ska vi till Duluth för Jag, Holly, Megan och Hollys kompis Brittnay ska gå på konsert! Vi ska se några band som heter Sing it loud, You me and everyone we know, Skies Alive och Take Cover. De två sista banden är faktist ganska bra =) så de ska bli kul ^^

De va allt jag hade att säga för tillfället.

Pappa: Det finns bilder där jag är med på nu för Holly lånade min kamera och ta bilder när vi spelade tennis! men mer bilder kommer så småningom!
Föresten så undrade Cheryl om en klassring verkade intressant att fixa, de kan kosta mellan 100-200 dollar. Tänkte fråga dig om du tyckte de va värt att skaffa? De står året man gick ut high school och ens namn sen kan man ha typ nåt på den sm t.ex. Hockey eller något.


Tjo och hej, Pankakssmet!


1 kommentar:

MikaelW sa...

Hmmm 100-200$ är mycket pengar....får fundera...

Vad är skittles för nåt?