tisdag 16 september 2008

Dag 9: En helt vanlig måndag!

Dag 9:

Dag 9, jag har varit här i över en vecka nu och allt har gått bra än så länge. För att sammanfatta hur jag bor så delar jag rum med Holly, den äldsta av döttrarna, Alla spelar hockey men för tillfället är det volleyboll säsong. Vi äter nästan aldrig gemensamma middagar eftersom det är träningar, matcher, jobb och sådant.

Såhär ser en vanlig skoldag ut:
Blir väckt vid 7, äter frukost, oftast äter jag färgade runda flingor fast nu har de köpt lucky charms, hoppas de är goda. innan 8 åker vi till skolan. när vi kommer till skolan så fårjag vänta ungefär 2o minuter innan klockan ringer för första lektionen, Media. I min media klass är vi 5 elever.
Efter media har jag Civics, typ samhällsorienterande ämnen eller något ? fast mer om usa istället.Eter civics har jag matte, jätte lätt. Sen har jag datakunskap, det är också jättelätt, vi gör i princip samma saker som på itg, och sådant man kunde innan. excel typ. Efter datakunskapen har vi lunch och efter det har vi Engelska. På engelskan läser vi of Mice & Men, samma bok vi läste med mr Turner på engelska, vi fick en uppgift att beskriva personerna i boken, samma uppgift vi fick av mr Turner.
Efter engelskan har jag näst sista lektionen, men sista vettiga lektionen vilket är min favoritlektion, Foto. På fotolektionen bygger vi för tillfället en pinhole kamera med hjälp av en typ, konservburk... den kan ta en bild i taget och vi ska framkalla bilderna via mörkrum.Sista lektionen jag har är typ Study hall, man får antigen gå till olika lektioner för at få hjälp av lärare, eller om man som mig inte behöver det, kan man sitta vid datorn och prata med vänner hemma.

Efter skolan blir jag upplockad av antigen Aaron eller Cheryl, eller så åker jag hem med Holly eller så får jag ta bussen hem, buss 14.

Väl hemma händer det inte så mycket, äter lite mat, är det några matcher vi ska på, som imorrn så går vi på det, imorrn ska vi äta rester och gå på två stycken volleyboll matcher.

Idag va vi på walmart, igen. Jag fyllde på min mobil med 50 dollar. de borde räcka ett tag nu annars gör jag mig av med telefonen. Sen köpte jag även två filmer, big daddy och Dracula, det va två för 10 dollar och en är till martin, ni får själva gissa vilken.
Jag köpte även en liten bok där jag kan skriva mina läxor så att jag inte glömmer bort de då man har läxor i princip jämt här.Jag köpte ett lypsyl så att min spricka i mungipan förmoderligen läker till sig lite då den spruckit. Andra saker jag köpte va: En Powerade, 1 liter flaska 88 cent! galet billigt, panten ligger på 5 cent så det är inte ens 7 svenska kronor! jag köpte en Johnny Cash skivsak, med 2 skivor i och en DVD. 10 dollar. den är i en plåtsak så det är som en samlingsgrej.

Sen tror jag inte jag köpte något mer.
Jaghar ungefär 300 dollar kvar i kontanter och 2000 på kontot så de bör ju räck resten av månaden, får ju en ny lön i slutet av månaden och månadspengen. Har inget speciellt jag ska köpa nu direkt.

Oh föresten! köpte ett par nya skor igår, ett par vita etnies, de bör komma nu i veckan!

Nu ska jag gå och lägga mig, Megan har just suttit och lagt bud på en mobiltelefon på ebay och hon vann auktionen! vilket va en ganska kul upplevelse faktist.
Föresten hittade jag ett objektiv till min kamera som budet nu ligger på 6,85 eller något vilket är då mitt bud, martin hjälper mig med det, jag har automatisk budgivning upp till 10 dollar, hoppas att jag vinner, auktionen slutar imorgon på morgonen någon gång. det objektivet fast nytt kostar 60 dollar! så de vore ju inte helt fel.

ebay, fer shure!

2 kommentarer:

malin sa...

Va du shoppar och shoppar! ;) KUL! =)

MikaelW sa...

Det har hänt mycket på bara en vecka må ja säga, det känns ju som det var evigheter sen du satt här hemma.
Ha de fortsatt bra
/pappa