onsdag 10 september 2008

Dag 3 & 4: Flygtrubbel & High School

Notera: tagentbordet er inte svenskt

Dag 3:
Dagen borjade med att jag gick upp kl 5 for att vakna till lite innan jag gick ner till lobbyn pa hotellet for att sega hej da till Jonas som skulle aka till Virginia vid 10 i 6. Min flyggrupp skulle samlas vid 10 i 8.

Efter att jag sagt hej da till Jonas sa borjade jag packa mina veskor sa att det var klart i tid. Efter det tog jag en dusch och gjorde i ordning mig. Fram till klockan kvar i 8 satt jag vid min dator pa hotellet och skrev till en del av er der hemma! laddade even upp lite bilder pa bilddagboken men internet va sa segt att de gick inte sa snabbt, de flesta bilderna kommer sa smaningom!

klockan 8 hemtade en minivan oss for att kora till flygplatsen, pa flygplatsen sa hjepte Lina pa explorica oss att check in, fick betala 40 dollar for veskorna.
Efter att ha statt och pratat ett tag med de andra splittrades vi upp i sma sma grupper da vi skulle till olika terminaler. Jag, Oskar, Simon, Danne, Robert och Jocke skulle till den terminal vi redan var pa. A tror jag det var.
Klockan gar, Robert, Jocke och Danne gick till deras gate och flog iveg till dit de nu skulle. Efter ett tag gar Simon och kollar pa info om vart plan "Cancelled". Vart plan till Chicago var alltsa instellet pga. Askstormar och oveder. Vi pratar med nagra, de er tjuriga och vill itne hjelpa oss men sen hittar vi en som bokar en biljett at oss till Dallas. De ber oss ga till Northwest pa Terminal B (tror jag de va) for att fa dem att fixa biljetterna fran dallas - duluth men de trakiga va att de kunde inte gora natt sa vi fick aka med airtrain tillbaka till Terminal A.


12.20 skulle vart plan till Dallas lyfta men de var forsenat sa vi kom fram ungefer en 45 minuter senare en ventat. de enda vi hade i Dallas, Texas (kan beretta att de va veldigt kvavt i luften och ejtte varmt, men pa terminalbussarna va de som vinter, iskallt) var en lapp med moljiga flygtider. Vi gick till American Airlines, som vi kom med de skickade oss till Northwest pa Terminal E. Vi tar terminalbussen dit men northwest skickar tillbaka oss till Terminal D och ner vi kommer till terminal D sa er det 5 minuter tills planet till Minneapolis lyfter. Men en snell man pa american airlines fixade fram ett par biljetter at oss vid 17.40. Nu skickade han da tilbaka oss till Terminal E for att vi skulel fa boarding cards av Northwest och derifran loste det sig, vi fick even biljetter fran minneapolis till Duluth.

I Minneapolis fick vi venta ungefer tva timmar pa att planet skulle ga. efter att ha gatt runt pa flyplatsen (som var som ett kopcenter) sa gick vi tillbaka till var gate C10 da har Oskar och Jag en rost som roppar "Oskar! Matilda!" Det var var field manager som va pa flygplatsen i Minneapolis. Hon pratade massa med oss och hon va jette orolig for mig pga. djuren. helskon tant!
Sen roppar Northwest upp massa namn, jag er en av dem, de visade sig att de fatt byta plan sa vi er ungefer 10-15 stycken som ska fa nya boarding kort. even gaten hade bytt till G3 vilket va laaangt bort!
Her kommer de jag sett fram emot att beretta!
Ner vi kom till gate G3 sa satte sig en kvinan vid oss och sa att hon horde ossp rata om hockey och tt vi va fran sverige, Det visade sig att hennes man jobbar for Cayotes eller hur de stavas. Hockeylaget i Pheonix antar jag att det er eftersom de er der ifran. Vi fick hennes Mail och telefon nummer och hon fick vara mail. Hon sa att om vi kom till Pheonix, Arizona skulel Oskar och jag fa ga pa hockey och treffa hela laget! de du!
Flyget till Duluth tog bara 20 minuter ungefer och pa flygplatsen i Duluth blir oskar och jag motta av vara familjer och var LC Arlette.
Vi tar bilder och sa. Eftersom vart flyg till Chicago blev instellt udnrade vi hur vi skulle fa vart bagage men de kom med till Duluth med de planet vi var pa iaf! vi hade ganska tur der!
Ner vi kom till huset visade de mig runt och rumemt er verkliegn Illgront! har inte fott itnernet att funka pa min laptop en men ska fraga Aaron om det eller nat.

Dag 4:
Jag vaknar vid 10 over 10 da Cheryl sager att vi ska till skolan vid 10 i 11. Jag gar upp, duschar, och pinsamt nog va jag tvugen att fraga hur duschen funkade xD man va tvugnen att dra ut saken for att fa igang vattnet!
Efter det satte jag mig lite vid datorn, Skolan ahderingt och sagt att vi gerna fick komma efter 11.30 da Luchen va over.
Ner vi kom till skolan fick jag mitt schema det ser ut sahar:
(denna termin iaf)

Period 1: Media (yearbook och sant)
Period 2: Civics
Period 3: Applied Math (bara vanlig matte+ - * / och sant)
Period 4: Computer Apps (eftersom jag hade databakgrund skulle de inte va nagra problem att hoppa in i klassen^^)
Lunch

Period 5: English 12
Period 6: Photography
Period 7: Study hall

Efter att jag fatt mitt schema och vi gatt igenom ltie saker som t.ex att jag far gratis lunch for jag er inte fran her. jag far ga pa events gratis och sant ^^ ganska skont att slippa betala ;D
Efter att vi va klara der sa fick jag en rundtur pa skolan sen ville atlethic director eller nat se mig for jag ska ju spela hockey sa vi fyllde i nan sak man maste fylla i. Sen visade han mig till Engelskan der vi ska lesa of Mice and Men! (vi leste den i attan va?) och skriva nan assignment, ska kolla pa va de va ner jag kommer hem.
Sen hade vi photograpy, vi ska gora en pinhole camera som kan ta en bild at gangen o sont, sen sa skulle vi skriva en photography assignment till imorrn om en fotograf man gillar, varfor man valde den och sa.

I min photography klass er det 2 utbytesstudenter, vad jag vet iaf, eller jag vet att en er fran brasilien och sen verkar de vara densom er fran Korea.

Nu er jag pa study hall och skriver detta. man for gora i princip vad man vill da. internet er jette segt pa skolan! Fast nu slutar jag sa hej da!

Ska forsoka fixa internet pa min dator och sa!

Carlton High school, Home of the bulldogs!

1 kommentar:

malin sa...

Hallå! Du verkar ha de super! Tråkigt me strulande flyg, men ni hade ju lite tur i oturen då att ni får gå på hockey o träffa hela laget!!
Hoppas du trivs nu i familjen och i skolan! =)
*krama om*