fredag 12 september 2008

Day 5: School, Volleyball, DQ, Walmart

Dag 5:
Idag sa blev vi vackta ungefer 7 holly duschade och ajg gick upp och at frukost, fergade flingor med FETfri mjolk, inte sa god men funkar. sen duschade jag och vi va redo att ga till skolan. idag va min forsta hela skoldag.


forsta lektionen va Media. Vi ar 5 elever i Media klassen. tva av oss er utbytesstudenter. Idag skulle vi interjuva en utbytesstudent och skriva en artikel om den med hjelp av intervjun. Jag fick Karla fram Tyskland, hon er med i Media gruppen.
Sen hade jag Civics, eftersom det va 11 september sa kollade vi pa farenheit 9/11, ska skriva en lista pa 10 saker vi inte visste om tidigare eller natt. fattade inte riktigt.

Tredje lektionen var applied math. de va typ jette enkelt, som matten vi hade i 6an?
Fjerde lektionen var Computer Apps. Vi gor typ tabeller o sant i Excel, Precis som pa datakunskapen pa ITG, jette svart...
Sen va de lunch.


5e lektionen var Engelska. Vi skrev Journal och sen leste vi lite of Mice & Men, som vi leste med Turner pa engelska skolan! och sen sa gjrode vi Goal & values.
6e lektionen va foto. min favorit klass. kanske vet inte. Leraren er bra, jag fick till mandag att gora en uppgift om en fotograf eftersom jag borjade igar. Vi borjade ocksa komma pa material vi behover for att bygga en Pinhole Kamera. kommer bli kul.

sista lektionen va Study hall, som alltid. satt vid msn eftersom jag inte hade natt att gora.
Sen akte holly & jag hem.


Ner vi kom hem sa at holly sen stack hon tillbaka till skolan for hon skulle ha volleyball match senare. Jag packde upp veskorna ordentligt och sa.

Senare kom Cheryl hem och Stacy med, sa da at vi mat. min mage vart helt cepe efter det ;S men de bad bordsbon och jag visste inte de. sa pinsamt!

Efter det sa akte vi till Wrenshall High for Carlton Girls Volleyball, der holly er med spelade mot Wrenshall och Carlton vann!

Efter deras match sa akte holly och jag till DQ for att eta glass, hela hennes lag och alla killar va der. da de let ganska mycket der inne. sen akte vi till walmart for att jag skulle lemna in telefonen jag kopte igar. fick itne teckning med den men nu far jag det, med den nya.
mitt nya nummer for aret er: (218) 565-0458, vet inte om ni maste ha nagon landskod eller nat innan. de far ni ta reda pa sjelv, tenk pa att de kostar 10 cent for mig att ta emot sms fran sverige.

De av allt for idag.
Tjoho!

2 kommentarer:

malin sa...

Skolan verkar ju inte bli något problem för dej!.. du verkar ju redan gjort allt! hehe! Kanske e därför du tycker om foto klassen bäst, för där får du göra lite nya saker.
Å du kanske inte kommer hem så rund endå då hehe! de verkar ju äta nyttig mat. elle är de bara mjölken som e fettfri ;)

Matilda läsa bordsbön, de trodde jag ju aldrig skulle hända! haha! Men att de inte sa något innan, men de kanske tycker att det är jätte natuligt och att alla gör det. Men då vet du ju det nu ;)

Ha det fortsatt bra där borta!
massa kramar

MikaelW sa...

Bordsbön, nu är du på väg in i det amerikanska livet må jag säga. Kul att du fick välja foto på schemat för det har du ju länge tyckt ä kul.
Vi får väl akta oss för SMS så inte dina mobilpengar försvinner. MSN är ju gratis.
/kram från pappa