torsdag 18 september 2008

Dag 10&11: Volleyball & Cloquet

Glömde uppdatera igår.

Dag 10:
Dag 10 va en tisdag, en helt vanlig tisdag, de hände inte så mycket speciellt, när vi kom hem från skolan så åt vi mat, sen åkte vi ganska snabbt igen, Cheryl skulle jobba i Confession eller nåt, de säljer snacks under matcher.
Vad vi gjorde denna tisdag eftermiddag/kväll var att kolla på två volleyball games.
Jag tog lite bilder på skolan, i skolan, i idrottshallen o det. har även lite andra bilder som jag ska dela med mig.

Först när vi kom dit så prata Cheryl med en, som har en dotter, mamman och dottern brukar gå på konserter, på sådana band som jag lyssnar på, Cheryl sa att de va bara o säga till så kunde jag nog få gå med dem om de va något!

Sen va de första matchen. JV laget, där känner vi ingen, de va n ganska tråkig match, inget speciellt direkt, Varsity laget är bättre.
Mellan JV matchen och Varsity matchen mellan Carlton Bulldogs och Bears (minns inte staden) så spelade skolabandet, där är megan med och spelar saxofon.

Varsity matchen blev 4 spel och Carlton Bulldogs vann alla. Holly är för övrigt lagkapten i det laget.

För att berätta en sak om idrotttssalen. På väggarna i high school idrottssalar brukar de ju sitta massa saker, t.ex. namn på killarna som spelar i skollagen eller nån bra person.
på väggarna i vår idrottshall sitter det sotar pimplar med namn. på ena kortsidan är det Varsity Basketlaget, tjejer. deras namn. På andra kortsidan sitter Varsity Volleyball, Tjejer, deras namn. inga killnamn här inte.

Efter matcherna åkte Holly, Megan, Jag & Stacy till Little Store och köpte varsin glass. Jag tog en rund glass, vaniljglass mellan två stycken Cookie Dough Kakor. asgod!

Dag 11:
Idag va de skola, som vanligt. inte mycket hände där. vi gjorde kalrt våra pinhole cameras på fotolektionen. Vi gick ut och tog våra bilder. men ajg tror vi hade för lite slutartid för våran vart helt svart. Vi framkallar våra bilder i mörkrum.

Efter skolan blev jag upphämtad av Cheryl, vi åkte till Cloquet för att kolla på Hollys Graduation bilder som har tagits av en fotograf de känner, jag ska förmoderligen me ta sånna bilder. man kan ta innomhus och utomhus, t.ex. saker man gillar som hockey. och bara vanliag natur bilder. Skulle va kul o göra, ett minne!

Sen åkte vi hem, till mat blev de korv med ost i, ja i, inte att man lagt på de utan de va cheddarkorv. de va faktist gott.

Sen dess har det inte hänt så jätte mycket. På fredag ärdet hemma match för Carlton Bulldogs Football, ska bli kul att se på amerikansk fotboll, ska ta lite bilder då med.

Glömde nästa säga det! imorse under media gick vi ut till vattentornet i Carlton, de höll på att riva det (det är helt borta nu) för de har byggt ett nytt, de va historia, det vattentornet hade stått där i över hundra år. Men nu är de borta för de har ett nytt.

Har tagit massa bilder, på hur trädgården ser ut, huset, rummen, skolan, lite carlton bilder, volleyball bilder, och massa sådant som jag tänkte lägga upp här, måste bara minska ner de jag ska ha så de kommer väll ett inlägg nån dagi veckan med massa bilder och text.

Thats all for now, klockan är 11.04 på kvällen, 06.04 på morgonen hos er. dags att gå och lägga sig!

Good Night / Good Morning!

1 kommentar:

MikaelW sa...

Då fick du va mä på ett historiskt ögonblick då.
/Pappan