söndag 5 oktober 2008

Dag 23-29: Vanlig vecka.

Det har inte hänt så mycket intressant senaste veckan därför så lite bloggande men här kommer det iaf.

Dag 23, Måndag:
Idag hände inte så mycket, det var
volleyball match som vanligt annars kan jag inte komma på något mer som hände. Jo jag åt min första skollunch, i matsalen, har tagit med mig typ ett äpple o sånt annars och suttit med Megan i rum 11 eller inne i engelska klassrummet.

Dag 24, Tisdag:
Idag var det med Volleyball match men jag gick inte på den för jag hade massa
läxor jag behövde göra. jag fick klart de mesta förutom civics. annars va denna dagen ganska bra =)

Dag 25, Onsdag:
Idag efter skolan så kom
Aaron och Cheryl och hämtade upp mig för vi skulle åka till Hockey Plus! och köpa klubbor. Jag köpte två stycken helkomposit klubbor för 1200 kr. de är typ priset för en halv i sverige? eller en hel på rea. Efter det så åkte vi hem och jag gjorde min civics uppgift som jag inte va klar med och pluggade till provet, satt uppe ganska länge och va väldigt trött.

Dag 26, Torsdag:
Idag hade vi
Civics prov och det gick ganska bra, fick -5 som va mest slarvfel, t.ex. King Henry III ist för King Geroge III eller Legal Rights istället för Human Rights/Nature rights.
Efter skolan så åkte vi först till ett ställde där
Stacy hade volleyball match, efter den så åkte vi till Esko. Esko Eskimos vs. Carlton Bulldogs.
Jag brukar oftast va ganska uttråkad på volleyball matcher men denna va riktigt bra! De gick ända till 5 spel, vi förlorade dock. vann stod 2-2 i matcher efter 4:e "perioden" och sista va bara till 15 poäng och då blev det 15-9 till Esko så de vann med
3-2 i matcher. Spännande match, omogna Esko killar som va lika mogna som våra sexor, Calvin vart utkörd för att han kasta en keps på deras flagga när de satt och skrev "Carlton vet ni vad? Ni suger" fast på engelska förstås och de är emot reglerna att göra så. men de vart inte tillsagda eller nåt.
När vi kom hem skulle jag och Megan klippa ur en artikel
Kriminalitet ur tidningen som vi på fredagen sen skulle redovisa. Jag hittade, med hjälp av Aaron, Duluths andra största knarkbrott. En i Duluth arresterades med 305g Kokain, mer än ett halvt kilo marijuana och ungefär 40000 kr i kontanter.

Dag 27, Fredag:
Idag hade vi redovisningen på vår artikel och det var även Mid Quarter. Idag sattes preliminära betyg eftersom halva terminen gått.
A+ i Engelska, A i Civics, Inget betyg i Matte eller Idrott då jag började så sent. B+ i Computer apps vilket jag inte förstår varför då hon sa att jag hade ett A till mig. ska fråga henne om det. och A- i fotografi pga att jag fick några fel på ett litet test på kamera delar, men kan höja det med hjälp av de vi gör nu.
Efter skolan åkte vi hem och åt tacos. Sen åkte vi till Duluth för att hämta mina
skor.
Meningen va att vi skulle åka dit och hämta mina skor och sen tillbaka igen. Men de blev: Hämta skor, Gå in på
Hot topic, köpte t-shirt, holly fick en Twilight tjocktröjja. Holly behövde skor, gå och köpa skor till henne, Stacy ville ha dyra skor men hon fick inte det. De köpte glass på DQ och sen åka till Target. Där skulle Cheryl bara betala en sak men de blev köpa täcke till holly, skor till stacy, en stacy som gnällde massor och ville ha allt Holly fick. Så hon fick en tröjja men när vi skulle betala så ville hon inte ha den längre för hon va trött och hade ont i huvudet. På vägen hem efter 5 minuter så somnade hon i bilen.

Dag 28, Lördag
Idag va det
Cross Country meet i Duluth på deras golfbana. (cross country är långdistans löpning fast inte på en löparbana). Lindsay kom på nionde plats. Rachel, Melissa och Megan vet jag inte plats nummer på men de sprang iaf 4km Megna sprang det på typ 22 minuter. och Lindsay sprang de på under 20 minuter, kommer inte ihåg vad det stod. 16 kanske? ingen aning.. Efter det så åkte vi och åt på Grandma's de va gott! sen åkte vi hem och gjorde inget speciellt.

Dag 29, Söndag:
Idag vaknade jag ganska sent, runt halv 12 eller nåt. Ska inte göra något speciellt idag, vi ska servera
spaghetti på spaghetti middag fundraiser. De tar in pengar till oss i skollagen. Så de är väll de som kommer hända idag.

Övrig info:
pappa: Skittles är de små färgade godisarna jag köpte massor av i london och paris. i röda påsar du vet.
14,15,16,17 oktover är vi lediga fåg skolan. den 16 åker vi ner till Minneapolis för att gå på konsert, HIT THE LIGHTS! kommer bli skitkul! sen den 17:e ska vi gå till usa's största köpcenter, Mall of america!
Familjen har tvignat mig skriva en önskelista, vad kan man skriva på den xD ? den skulle va klar i början p ådecember har jag för mig. Så jag ska väll köpa julklappar till de med, vet inte vad dock. Vet inte hur mycket pengar jag vill lägga pådet heller.
O när jag stog vid mp3 spelarna med cheryl sa hon " du vet att det är julafton snart va?"


Fo-Sho! Fer sure!

1 kommentar:

MikaelW sa...

Ja, du får väl luska lite och prata om jul och hur dom brukar göra och hur mycket julklappar dom brukar ha. Fråga mycket tills du har koll helt enkelt.
T.ex. har dom en var eller köper man en till alla och får en av alla.....? osv.
/pappa