tisdag 28 oktober 2008

Fylld helg & Hockeymatch!

Dag 47 – Torsdag
Idag hade jag Civics Prov. Det gick sådär, anledningen till att de gick sådär va att jag i efterhand insåg att när jag hade renskrivit mina anteckningar hade jag glömt sista sidan. Smart va? Fick 7 fel av 41 tror jag de va.

Dag 48 – Fredag
Idag så hade jag Matteprov. De gick inte så bra under mattelektionen men vi fick fortsätta om vi inte va klara under 7e timmen. Och de roliga va att vi fick använda våra böcker under provet. De är inte ofta man får. Mr. Wietman sa att boken skulle nog inte kunna hjälpa så mycket som våra anteckningar kan.
Innan engelskan efter lunch så gick jag till matte klassrummet och wietman hjälpte mig med de jag hade lite problem med och under 7e timmen gjorde jag klart provet, hoppas på ett C iaf. Svårt är det kan jag lova.

Efter skolan så hade vi hockeyträning, som vanligt. Och direkt efter hockeyträningen så åt vi tacos på Taco Johns (ni måste äta där när ni kommer till usa). Det var andra gången på två dagar som vi åt på Taco Johns.

Vi åkte inte hem efter Taco John’s utan vi åkte till Hibbing (?) för att kolla på Holly’s Play-Off Volleyball match. De vann matchen. Detta gjorde att de gick vidare till typ, semifinal kan man säga. Den Matchen är på tisdag då de spelar i Grand Rapids. Vinner de den matchen går de till finalen som spelas i Denfeld den 1 november och vinner de den matchen så går de till State!

Dag 49 – Lördag
Idag va en ganska fylld dag. De började med att jag blev väckt 7.15 på morgonen, inte de man vill en helg direkt. Hoppade in i duschen och sen bar de av till Kyrkan. Kyrkan anordnade en Fun Fall Festival med massa lekar, auktioner, Cake Walk etc. Efter att Megan och jag hade hjälpt till vid Barn spelen så åkte vi och lämnade av Stacy då hon hade hockeyträning. Efter hockeyträningen åkte vi och åt på... gissa vad? Jo taco Johns! Haha, igen!

När vi ätit klart så hämtade vi upp stacy, lämnade av henne vi kyrkan och åkte hem en snabbis. Runt 2 så åkte vi tillbaka till Ishallen för vi skulle ta en bild med Stacy, Hockeybilder. Vi har dock bara våra matchtröjor på oss.

Efter att vi tagit bilder så åkte vi hem igen. Megan, Cheryl & Aaron åkte till kyrkan, Jag & Stacy stannade hemma medan Holly åkte iväg och kollade på en teater.
När föräldrarna kom hem så åkte Jag, Megan, Aaron & Katie till The Haunted Schack i Duluth där vi utbytesstudenter skulle till.
The Haunted Schack va kul men enligt mig va det för mycket personer på en gång, de kom hela tiden. Tyderligen så skulle Michael Myers va där men jag såg inte han =(

Efter The Haunted Schack, som för övrigt är ett spökhus för er som inte förstod, så åkte vi hem. Väl hemma klädde jag om mig till en Ninja för jag skulle på Grants Halloween party. Jag får skjuts till Grant av Cheryl för Holly har inte kommit hem än. De va riktigt kul. De som var där va Jag, Holly, Ashley, Katrina, Grant, Sam, Brittney & Chase. Grant va Edward Scissorhands, han lyckades riktigt bra med att klä ut sig till det!

Vi kom hem runt halv 1 på natten, då bar de av sig till sängs!

Dag 50 – Söndag
Idag så vaknade jag runt 11, satt en liten kort stund vid datorn sen låg jag mest i en av fåtöljerna och mådde dåligt. Har börjat bli sjuk.
Senare runt 4 på dagen så åkte vi till Corn Maze! Corn maze är en labyrint i Majsfält! De va riktigt kul, men de tråkiga var: Jag va redan förkyld och sen sprang jag runt i de kalla vädret med bara en långärmad. Detta gjorde att jag nu har ont i halsen, mycket mer förkyld.

Efteråt så åkte vi till Walmart för att köpa lite mat. Jag, Holly & Megan fick uppdraget att göra det. När vi väl sen ska åka hem igen så startar inte Holly’s bil, vi är fast på Walmarts parkeringsplats.
En halvtimma senare eller längre så kom värdpappan och kollade på bilen, de va någon kabel som va lös.
När vi väl kom hem så åt vi mat sen så kollade vi på Friday Night Lights, skulle ha kollat på Halloween men vi orkade inte se den så vi såg på en football film istället som inte ens såg klart.

Dag 51 – Måndag
Idag vaknade jag av samma huvudvärk som jag hade fått dagen innan, mår inte alls bra. Jag har ont i huvudet, panodil hjälper inte, Ont bakom ögonen (typ), Ont i halsen, ont i nacken och förkyld så i stort sätt gjorde allt som va ovanför mina axlar ont.
Efter skolan hade jag hockeyträning, kände inte alls för att träna, mådde inte bra alls så jag var ganska seg.
När vi kom hem så började de med maten, jag koppla in skrivaren så den funkar nu, vi ska skriva ut biljetterna till… *trumvirvel* … Minnesota Wild – Montréal Canadiens! Nu vart du allt avundsjuk va pappa?
Sen kollade jag på One Tree Hill, städade mitt rum och tog ut tvätten och nu sitter jag här. Och skriver klart min blogg.


Svar på pappas fråga:
MEA dag är två dagar då lärare i Minnesota samlas för en konferens eller något och ger oss två lediga dagar.

Övrigt:
8 november verkar de bli att jag ska gå på konsert igen!
På torsdag åker vi (jag, megan & Cheryl) ner till St. Paul för att kolla på Minnesota Wild vs. Montréal Canadiens. Jag ska på NHL match! Ska bli riktigt kul.

1 kommentar:

malin sa...

Tråkigt om du ska bli sjuk =( Men låter ju inte bättre. Du kanske ska ta de lugnt på träningen tills du känner dej bättre! Inte bra att träna när man e sjuk!

Lite mer tacos kanske gör att du mår bättre ;P hehe! Tacos e ju SÅ gott så jag förstår att ni kan äta det typ varje dag ;)

Kul med maskerad me! Vi va på maskerad förra helgen. Jag va en god fe och Peter va Homer Simpsons! Kolla in min facebook och blogg för bilder =)

kramar!