torsdag 23 oktober 2008

Dag 31-46: Konsert, Hockey, Volleyball, Utflykt.

En del har hänt sedan jag skrev sist, en del kan jag inte ens komma ihåg men här kommer lite smått om dagarn som gått.

Dag 31 - Tisdag
Idag så fick vi besök på skolan, 3 stycken Vitsvansade Kronhjortar besökte skolan. De vai bussgaraget. två stycken 12 points och en 21 points.

På kvällen var det Volleyball, som vanligt, Pepband spelade och där ingår då MEgan, min värdsyster. Jag fick hålla hennes musik framför henne tills en annan i bandet kom som spelade samma sak men har en såndär grej man kan sätta noterna i. Denna kväll var det även Senior & Parents night.
Alla seniors i Volleyball laget fick sina vimplar som hängde på väggen i idrottssalen, de fick blommor och så sen så kom alla föräldrarna till volleyball spelarna i C-Team, JV & Varsity in på planen och de fick blommor eller nåt tror jag, inte säker.

Efter matchen åkte vi, och med vi menar ja: Jag, Holly, Megan, Brittney och Lindsey till Dairy Queen och åt glass. sen åkte vi hem och jag gjorde läxor.


Dag 34 - Fredag
Idag efter skolan åkte jag, holly och stacy till walmart för att köpa nåt, komme inte ihåg vad. sen så åt vi på Taco Johns och efter de så hyrde vi film, vi hyrde 3 filmer. Efter att vu hyrt film åkte vi tillbaka från Cloquet till Carlton för att hämta Megan som ahde haft Cross Country träning, sen åkte vi hem och åt och kollade på film.


Dag 35 - Lördag
Denna dag hände inte så jätte mycket förutom att vi åkte till en utsiktsplats och jag tog lite bilder. de va nog allt vi gjorde denna dagen, resten va väll att slappa.


Dag 36 - Söndag
Idag gjorde vi en utflykt till Two Harbors som ligger en bra bit ifrån där vi bor.
Vi började med att stanna vid en säker hamn där jag tog lite bilder och vi skutta runt på stenarna där. De va lite vind ute denna dag så de va lite vågor. Stacy va dum nog att lägga sig ner på marken när de kom en våg måt henne så hela hon vart blöt, eftersom marken va blöt.

Sen åkte vi till där Two harbors är. De va två stora grejer och en fyr, tog lite bilder där sen på vägen hem stannade vi på DQ och köpte glass. Detta tog undefär halva dan men det var kul. JAg gillar att åka på utflykterdå jag får se olika saker.


Dag 37 - Måndag
Idag hände inget speciellt, det var dock den enda dagen denna veckan vi gick i skolan sen var vi lediga på tisdag, onsdag då vi hade studiedag och sen torsdag och fredag var det MEA dagar.


Dag 39 - Onsdag
Idag var vi lediga, men idag var det även Carlton High School's Sista hemma match i Football. Denna säsong har vi vunnit en match, borta mot något lag som inte gjort en enda touchdown under säsongen.
Idag spelade de mot Masabi tror jag de hette. Förvårnansvärt nog vann vi! Vi vann med 28-7! Carlton bulldogs vann!

En sak va ganska snygg. José sparkar bollen ut mot andra laget, en i vårt lag springer och tar den på ett studs och gör touchdown.
De va roligt att kolla på football. Tycker faktist det är ganska kul att kolla på det, tråkigt nog va de inte så många hemma mather som jag kunde gå på =(


Dag 40 - Torsdag
Idag va vi lediga för det är första MEA dagen. Vi åkte runt 2 ner till Minneapolis för att gå på konsert! Denna gång var det Cobra Starship med Hit the lights (!!!), Forever the sickest kids och Sing it loud (som för övrigt kände igen oss). Konserten va grymt bra! Efter så träffade vi lite folk i sing it loud och i hit the lights.

När allt där va över så skulle vi ta oss till hotellet. De vart mycket felkörningar (vi åkte efter Carmen & Hayley) många olagliga u-svängningar, massa felkörande igen och tillslut efter ungefär 1,5 timma så va vi vid Air Guard Base eller något, man va tvungen och ha millitary ID för att komma in eller nåt sådant.
Så de va massa säkerhets kontroller och sånt med millitärer. Vi kom i säng ungefär 1 halv 2. jag sov på en plastpåse kändes det som. Extrasängen va plastig.


Dag 41 - Fredag
Idag, fortfarande i Minneapolis, så åkte vi först till ett frukost ställe och åt pankakor till frukost. jag valde Chocolate Chip Pancakes. Det var chokladpankakor, med chokald innuti, med lite grädde över och choklad bita över. FÖR mycket choklad kan jag berätta.

Efter det så åkte vi till Mall Of America. JÄTTE STORT. nästan för stort. Köpte mig 3 långärmade tröjjor, en t-shirt och en mössa. Vid 3 åkte Holly & Brittney hem för de skulle hämta någon på St. Thomas College. Jag och Megan stannade med Cheryl, Stacy, Julie och Cheryl & Julies mamma. De först vi gjorde va att gå ner i Akvariumet och kollade på hajjar. jag klappade en haj! en liten en men ändå! en haj!

Efter det så gick vi till nöjesfältet i mitten av köpcentret. De finns berg-o-dalbanor och sånt, Jag & Holly åkte Flumride =) de va dock bara två nedförsbackar typ.

Sen gick vi och åt på Taco Bell! (jätte gott, 3 soft shells, medium yumm!)

Efter det så åkte vi till IKEA som låg i närheten. på IKEA finns det Swedish Food Market. Dom säljer Marabou och massa så jag köpte marabou, daim och saltlakrits, kunde inte köpa så mycketför jag hade inga kontanter kvar =(
Stacy köpte julmust. Alla tyckte de lukta öl (de gör de ju inte =( ) så ajg drack upp den för hon gillade det inte. men jag har inget emot lite julmust!

Vid 9 någon gång så åkte vi hemmåt. 2,5 timmas bilresa eller något.


Dag 44 - Måndag
Idag började hockeyn, Min första träning med hockeylaget jag kommer spela i.
Aaron hämta upp mig efter skolan och kör mig till ishallen i Cloquet. Under vintern kommer jag inte va en bulldog, jag kommer va en lumberjack!

Omklädningsrumet är ett rum större än vardagsrummet hemma hos pappa. De är små "bås" eller vad man kan kalla det, platser helt enkelt där man hänger upp all sin utrustning och det. Allt är lila. Heltäckningsmatta. du behöver inte använda skridskoskydd för de är sånt som man kan gå på hela vägen till planen.

Vi började med att värma upp med två övningar sen körde vi match 4 mot 4 hela träningen. det är lagkaptensträningar och då ska vi mest ha kul för att få igång benen efter uppehållet. Det va kul, men jobbigt.

När jag kom till träningen så kände jag mig välkommen, Courtney Esse, min idrottslärares ena dotter va jättesnäll och sa att jag kunde sitta brevid henne, hon förklarade saker som de gjorde och pratade med mig, fick mig att känna mig välkommen. Väl på isen så sa Caitlyn vem jag va till alla sen började vi.


Dag 45 - Tisdag
Idag va en helt vanlig dag + hockeyträning, träningen idag var väldigt kul. vi började med en övning jag kör förut, värmde upp oss själva och målvakterna sen så körde vi match 3 mot 3 för vi sa så få idag. Just nu så är det många som har andra sporter såsom volleyball, fotboll, cross country etc. Vi avslutade träningen med 8 pucks. Lila mot Vita. 8 puckar, skjuta in alla i mål. missar man tar man tillbaka pucken till blåa linjen och nästa kör. tills alla 8 puckar är borta. Riktigt kul.


Dag 46 - Onsdag
Idag så va de en vanlig skoldag, igen. Efteråt hade jag träning. efter träningen så åkte vi till Holly's första Play Off Volleyball match. Det var kul.

Under andra matchen (man kör bäst av 5) så kommer en blå bulldog in och sätter sig vid oss. Alla börjar asgarva för vi vet ju vem det är. Calvin såklart. Han vart utkickad på Esko matchen för ett tag sen för en dålig anledning. Och efter det får han inte gå på nån av volleyball matcherna men han tgo på sig bulldog dräckten och kom in bakvägen vid killarnas omklädningsrum xD fick en bild där vi märkte att han kan ju bli cheerleader!
Har ett prov i Sam imorrn på massa amerikanskt politik saker allt möjligt. hoppas det går bra!



Det var allt jag hade att säga, av mitt minne iaf. har ni frågor är det bara att fråga så svarar jag på det i nästa inlägg. ska förhoppningsvis kunna blogga liiite oftare nu. vart lite dålig på senaste tiden.


Ha det bra! för de har jag!

2 kommentarer:

MikaelW sa...

Tur att hockeyn börjat så du kan träna bort pannkakor o chokla till frukost :)

MikaelW sa...

Vad är MEA-dag för nåt?