torsdag 2 april 2009

Track & Field

Ojsan! tredje uppdatering på tre hela dagar. börjar ju få fart på det här igen!

Idag efter skolan hade jag min första Track & Field träning, som jag sagt innan är det friidrott. Vi som är "Sprinters" gick ut och värmde upp med 20 minuters jogg, vart snöbollsfight under tiden vi sprang, coachen är mycket bra där med.

Efter så va vi ute och sprang 100 meters. började med 50% av full hastighet 3 ggr, sen 65-70% 3 ggr, sen 80-95% 3 ggr och sen till sist 3 ggr full hastighet och vi avslutade det med 2 ggr 50%.

Sen gick vi in och gjorde lite crunches, sit ups, armhävningar och vad man nu kände för att göra. Efter att vi gjorde det lite så tog coach och några andra ut höjdhopps sakerna och några hoppa lite det. De tog även fram blocks, sånna där startplattor för när man börjar springa.
Sammy toivonen lärde mig och Young-sun hur man skulle göra för att få så bra start som möjligt och hon tyckte vi var duktiga och lärde oss mycket snabbare än andra on lärt. efter de så lärde hon oss hur man gör när man lämnar över stafett pinnen i stafetten.

Långdistans löparna sprang i 1,5 timma! helt galna är dem!

Hade riktigt kul faktiskt och det var roligare än jag trodde.
kom hem, åt tacos, yumm! och nu skriver jag detta samt pluggar till goverment prov vi har imorrn.

om en vecka kommer jonas hit! ska bli riktigt kul, vi ska till Mall of america och IKEA o köpa köttbullar, makaroner och gräddsås!!!

mitt knä gör för övrigt ont efter vi sprang snabbt.

so long, Matilda!

Inga kommentarer: