tisdag 11 november 2008

Madagaskar, Hockey & Konsert!

Fredag, 7 November 2008
Fredagen den sjunde november, inget speciellt med denna dagen, igår så valdes de som skulle till Chaska för att spela tre träningsmatcher. Jag var inte en av dom vilket gjorde att jag och 8 till stannade kvar i Wrenshall/Carlton/Cloquet.

De som skulle till Chaska tränade först direkt efter skolan medans vi tränade vid 17.30 fast vi hade ett möte vid 16.47 (notera den exakta tiden) då vi kollade på de bästa klippen från de senaste NHL matcherna.

Träningen va kul eftersom vi va så få, de va dock jobbigt under en övning då vi kör 2 mot 1, eftersom jag är back och alla andra backar förutom jag och thea (och carlie som blev avstängd frånskolan efter ett knytnävs bråk med hennes bästa kompis, blir du avstängd från skolan blir du avstängd från sporterna) Eftersom vi bara va två backar stod vi aldrig still.

Efter träningen så åkte Holly, Megan, Jag & Alyssa(en av målvakterna i vår hockeylag) till Premiere Theater för att se Madagaskar 2! Måste säga att det är en film ni måste se! riktigt bra!
Här bokar man inga biljetter föresten, Man går dit, köper ne biljett sen får man ta de platser som är lediga, och stolarna är inte lika sköna som hemma, lite mer klass på bion hemma.


Lördag, 8 November 2008
Idag på morgonen så hade Jag & Holly träning vid 9, megan åkte till Chaska så hon va inte hemma. Träningen va återigen kul för Coach Bart va inte där (forwards coach och huvud coach tror jag) endast Coach Pat & Coach Pete va där, resten va i chaska. Vi tränade ltie skridsko åkning, gjorde lite roligare saker och sen körde vi lite match.

Efter träningen så åt Holly & jag frukost, ja frukost, på Taco John's, blev två Tacos där för mig.
Sen runt 4 så åkte vi till St. Paul, för er som inte vet är det huvudstaden i Minnesota. Vi klurade oss fram till Roy Wilkins Auditorium för att gå på konsert! Konserten denna gång va Avenged Sevenfold (!!!) och Buckcherry med förbandet Saving Abel.
Konserten va grymt bra, en av de bästa jag vart på, lite tråkigt att man hade sittplats men Avenged Sevenfold är ett band jag inte har något emot att se live!
Konserten va slut lite innan 12 och runt 12 (midnatt) så åkte vi hem. Vi va hemma vid huset runt 02.00/02.30 somnade ganska snabbt kan jag lova.

Föresten, när vi satte oss i bilen så hade Cheryl (värdmamma) och Julie (Cheryls syster, Moster alltså) vart på IKEA. De hade en stor Blå ikea påse fylld med godis! blir man lycklig eller vad!
Lauren gillar Ahlgrens bilar, hon sa att jag borde skicka sånna när jag är i sverige igen, men jag berättade att de fanns på Berquist import i Cloquet. De tycker Ahlgrens bilar smakar som smarties? ungefär lika lustigt som att Julmust luktar öl?

2 kommentarer:

malin sa...

Å jag vill me se Madagaskar 2! den har inte kommit här hemma än... väntar!..

Hur står det till med deras lukt o smak sinne egentligen?..
Julmust=Öl och Ahlgrens bilar=smarties????? hmm....

Kul att konserten va så bra! =)
Idag ska jag köpa konsert biljetter till Backyard Babies =D Får dock vänta med o se dom till februari..

Ha de bäst!
KRAM KRAM

Rebecka sa...

Vi moster er i borjan av december tror jag! och mitt smeknamn i laget ar swede dom skriver det pa i prnicip alla papper haha :P