torsdag 27 november 2008

Hockey & Allmänt

I detta blogginlägg blir det inga datumsatta aktiviteter eller sådant jag ska bara skriva allmänt för jag har ingen aning om vilken dag jag gjorde vad.

Hockey
Hockeyn har börjar ordentligt nu. Säsongen är igång och vi har redan spelat 3 seriematcher på 5 dagar.
Hockeysäsongen med matcher här är inte som hemma, här spelas matcher på vardagar och vi är ursäktade från skolan och får gå vid 12-14 beroende på vart vi spelar.
I fredags spelade vi mot Benilde St. M. JV (där jag spelar) förlorade med 3-0 och varsity vann med 4-2. Efter matchen åkte vi till ett hotell i närheten av Mall of America, pappa och syskon om ni läser detta; kolla upp Hampton Inn (www.hampton.com och gå till minneapolis och sen ska de vara vid mall of america, bra hotel o inte alls fördyrt tror jag)
På lördagen spelade vi mot Stillwater, det lag som är raknat tvåa i staten, JV förlorade med 7-0 och varsity förlorade med 5-2.

På tisdagen så spelade vi mot Chisago, ja Chisago inte Chicago. Det var en riktigt kul match jag gjorde NÄSTAN mål två gånger, missade en retur som jag inte förstår hur jag kunde missa och ett skott som va typ 3 inches för mycket annars hade de gått in.
JV (mitt lag) vann med 4-1 och Varsity vann med 5-4.

I helgen är det Thanksgiving och vi är ledga från skolan tors och fre. I helgen ska vi ha Turkey(kalkon) turnering i hockeyn det ska bli kul!

I överigt så har de inte häntså mycket de är mest skola och hockey nuförtiden.
Var med i tidningen fick jag reda på idag under Honor Roll eller något för de som har Alla A i betygen, Wooh!

Har inte så mycket mer att säga för tillfället förutom att jag är väldigt sugen på fiskbullar!

3 december är de fotodag i hockeyn oc man får ta en kompis bild, Kara & jag ska ta bild tillsammans, de ska bli kul, Kara är rolig ;D "We're on the same team!" haha.


Nu ska jag fortsätta med min stora engelska uppgift, To kill a mockingbird sista exam uppgift typ fast ändå inte. fick låna filmen av läraren + några extradagar för att jag missade lektionen i fredags pga. hockey så jag kan göra klart den o göra den bra.

Ha de bra, fiskbullar vill jag ha! med hummersås!


2 kommentarer:

MikaelW sa...

Kan man maila fiskbullar eller skicka dom med en nyårsraket kanske.
Fiskbullar på posten, funkar det?
/Pappa

Rebecka sa...

You're going down tomorrow!