torsdag 5 februari 2009

hockey

Cloquet Lumberjacks

Idag hade vi sista sasongstranigen, vi har tva matcher kvar pa sesongen, imorrn, da det aven ar senior night och pa fredag. Sen ar det playoffs for varsity och vi ska trena ute och inne tills de kor ivag oss.

Jag minns forsta dagen jag kom till traningen, jag gar in i omkladningsrummet, jag kanner ingen, mina vardsyskon har andra sporter under tiden. Jag blri valkommnad, efter nagra minuter kanns jag som en del av laget. Minns den tredje dagen eller var det var nar vi hade captains practises nar jag sadie och esse hade kul, nar de fick ner mig pa marken och sadie skrek "USA!".

alla traningar, hockey 6 dagar i veckan, matcher 2-3 dagari veckan, enda lediga dagen ar sondag. De tuffa traningarna, De roliga traningarna. Alla roliga matcher som man far kempa pa.
Kommer aldrig glomma forsta matchen mot Duluth den 4:e december nar jag gjorde mal med backhand och det blev 1-1. duluth ar laget som cloquet hatar och andra hallet.

Jag kommer aldrig glomma andra matchen mot duluth i Chisholm turneringen nar vi vann i straffar och jkag fick 5:e och sista straffen, hur nevos jag var, nar coach pat sa till mig "Do you know why you get the last one?" "no" sa jag och pat sa "do you remember when we played that gae at practise when you have one puck and go till you score? do you remember that you scored at your first shot 2 out of three times, becuase when you go out there you give everything you've got and you score"

Efter jag satte den straffen hur mosad jag blev av hela laget hurman fick hora att man var deras hjelte. JV laget kan inte minnas senast de vann mot duluth, Duluth's JV lag ar samma lag som varat spelade mot nar alla de va i u14 och tidigare. Duluth vade laget som vann mot dem i state.

Jag kommer aldrig glomma hur himla underbart det kandes nar vi slog duluth den 29:e januari, hemma, bade Jv och varsity vann. Varsity i overtime och JV utan. Hur glada alla var och vilken underbar kansla de va i laget.

Kommer alltid komma ihag alla bussresor och hemmamatcher, jag kommer allitd komma ihag hur kul vi hade det pa Andover holiday special turneringen i Andover, hur kul det var pa hotellet, hur jag, esse och korkala nastan dog nar vi sprang over vagen da vi trodde de va rott (amerikanska korsningar ar forvirrande) kul va de dock.

Alla ganger vi aker till subway fore matcher for att ata.

Jag minns nar jag var pa en volleyball match i Esko och traffade Savannah, as skon tjej i laget och hon vart super hyper opch glad och sa "can i shake your hand"

Coach Pete, en coach jag aldrig kommer glomma, en coach som ar urkul and my buddy! han som alltid slar mig i huvudet, knuffar in mig i dorren och far mig att skratta, han som jag alltid skjuter puckar pa och far ett oc h annat tillbaka.
coach Pat: han vet vad han pratar om, jukt harligt coach med och nar jag ar irriterande pa bussen mot de fast de ar inte jobbigt utan bara kul. hru de snor min mat ma skojjs skull.
Coach Pat & Coach Pete, Tva tranare som ar de best aman kan fa, de flesta sager "vill du hitta en battre far du fan i mig leta" inte ens om du letarkan du hitta nagra battre.

Jagkommer aka tillbaka till sverige, spela i lhc, jag kommer inte bry mig ett skit om vad tranarna berettar fopr mig, jag kommer gora vad coach pat och pete sagt till mig.

Jag har lart mig sa himla mycket sen jag kom hit, jag kommer sakna omkladningesrummet och hur mycket tid man spenderar dar, den lila heltackningsmattan, mitt "stall" som vi sager har, ett bas vill saga. alla info pa tavlan, alla kalla traningar i pinevalley aka the barn.

Sadie, Jessie, Katie L, Sarah, Courtney E, Savannah, Kara, Carlie, Emily, Dalyce, Nicole, Katie B, Alyssa, Carly, Mackenzie, Katrina, Megan, Holly, Kortni, Kelly, Kallie, Kelsey, Courney R, Caitlyn, Kaitlyn, Kristi, Tia, Callie, Melissa, Coach Pat, Coach Pete, Coach Fails, Coach Hannah, Coach Bart & Todd

Jag kommer sakna hela bunten som aldrig forr. jag vill bli klar med skolan kommatillbaka till usa, spela college hockey och helsa pa lumberjacks. forhoppnings vis kan LHC ordna en turnering sesonger 10/11 sa de kan komma vilekt de tycker verkar jatte kul om de kan.

skulel kunna skriva en 10 sidig uppsats om hur bra allt ar i detta lag, hur mycket jag alskar att spela hockey har men de ar lite jobbigt.


Cloquet lumberjacks
ett sammanhallande som inte gar att sla, vi ar en familj, i'll miss you girls and coaches!

1 kommentar:

MikaelW sa...

Du verkar ju haft en himla tur med hockeyn å fått en massa trevliga vänner å haft jättekul.